Casa Corpului Didactic Vrancea
Centrul de voluntariat Vrancea
Educația nu înseamnă cât de mult ai reținut, și nici cât de mult cunoști. Ea este capacitatea de a diferenția între ceea ce știi și ceea ce nu știi. Școala nu este instituție unde acumulezi cunoștiințe, ea este mai degrabă un vehicol care te poartă prin universuri din ce în ce mai elevate ale conștiinței. Menirea școlii este aceea de a crea valori, iar pentru aceasta este nevoie de o sinergie a tuturor celor implicați (elevi și profesori). Astfel trebuie înțeles, pe deoparte, că profesorul, maestrul, transcede în mod abil capacitatea de a dărui, iar elevul ca discipol se armonizează cu acesta prin deschiderea capacității de a primi. În acest fel se crează o conexiune care nu poate fi niciodată ștearsă din memorie și nici din suflet, conexiune ce reprezintă caracterul moral al școlii. Spun asta pentru că am demonstrat încă odată că numai efortul conjugat al unui grup de entuziaști poate oferi prin șlefuire constantă revelarea unei virtuți individuale.
Viața are un sens înalt, dar ce valoare are educația noastră, dacă nu îl vom descoperi niciodată? Chiar dacă vom fi extrem de instruiți, și dacă nu vom realiza prin aceasta integrare profundă a gândirii și simțirii, viețile noastre vor continua să fie incomplete, contradictorii, sfâșiate de temeri de tot felul. Câtă vreme educația nu va cultiva o viziune integrală asupra vieții, ea, ea nu va avea decât o mică valoare. Pentru a putea institui o educație adevărată, trebuie să înțelegem semnificația vieții în întregul ei, iar pentru aceasta trebuie să fim capabili să gândim direct și în spiritul adevărului. Este cu neputiință să înțelegem viața în mod abstract sau teoretic.
A înțelege viața înseamnă a ne înțelege pe noi înșine și acesta este atât începutul cât și scopul final al educației.
Școala Postliceală Sanitară Hippocrate nu este doar o instituție, ci o AGORĂ, un spațiu public destinat nevoilor de cunoaștere având în centrul atenției sale Omul și frământările lui în procesul desăvârșirii.
Director,
Prof. Dr. Cristina Mirela Nedelcu